7 Mayıs 2017 Pazar

Yazar Odası Lise Müfredatında


Her ne kadar Yazar Odası’nın Twitter hesabı aktif olsa da 2014’ten beri Yazar Odası’na yeni yazı yazmıyordum. Fakat dün gördüğüm bir blogda yer alan bir yazı buna artık bir son vermenin vaktinin geldiğini gösterdi. Edebiyatçının Biri adlı blogdaki bu yazı, liselerdeki Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarının içeriğinden bahsediyor. Öğreniyoruz ki 2016-2017 ders yılı itibarı ile Türk Dili ve Edebiyatı ve Dil ve Anlatım dersleri, ‘Türk Dili ve Edebiyatı’ çatısı altında birleştirilmişler. Şimdilik uygulama yalnızca dokuzuncu sınıflar için başlamış durumda.

Bir eğitimci - anlaşıldığı kadarıyla bir Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni - olan Edebiyatçının Biri’nin yazarı, dokuzuncu sınıflar için bu yıl hazırlanan işte bu Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarında yer alan ‘Günlük ve Blog’ ünitesinin içeriğini eleştirirken bu ünitelerin işlenişi konusundaki kuşkularını dile getiriyor. Buraya kadarlık kısmı da ilgi alanımdan uzak olmamasına karşın asıl ilgi çekici kısmı buradan sonra başlıyor. Yazıda anlatılanlara göre söz konusu ders kitabında örnek iki blogdan bir tanesi yazar Yekta Kopan'ın bloğu olan Fil Uçuşu, diğeriyse Yazar Odası. Yazar Odası’nın lise müfredatına girmesi hoşuma gidiyor enikonu ama yazılanların devamından biraz da yüzüm kızarıyor açıkçası. Zira Edebiyatçının Biri’nin yazarı haklı olarak Yazar Odası’nın en son 4 Aralık 2014’te güncellendiğini, o zamandan bu yana güncellenmemiş bir bloğun ders kitabına örnek olarak seçilmesini eleştirmiş. Eleştiri Yazar Odası’na değil de ders kitabını hazırlayanlara yöneltilmiş olsa da utandığımı ve kendime bu eleştiriden pay çıkardığımı itiraf etmeliyim.

Bu vesileyle ve tabii Edebiyatçının Biri’ne teşekkürlerle Yazar Odası’ndaki uzun süreli suskunluğa bir son verdiğimi, yeni yazıların da geleceğini beyan ediyorum efendim.



8 yorum:

Çıplak Yazar dedi ki...

İşte bu iyi haber. Eski yazılarınızın çoğunu okudum ve faydalı buldum. Umarım yeni yazılarınızda aynı şekilde devam eder. Teşekkürler.

ışınonur dedi ki...

Ders kitabında örnek blog olarak yer aldığınız için tebrikler! Yeni yazılarınızı merakla bekliyoruz :)

Yazar Odası dedi ki...

Teşekkür ederim.

Seray dedi ki...

Şans mı desem ne desem... :) Lise öğrencileriyle çalışan biri olarak bu ara yaşadığım bir sıkıntı için aranırken sitenize denk geldim. Yazıların tarihlerine bakıp iç çekerken de bu yazınızı okudum, tarihi gördüm ve inanılmaz mutlu oldum! :) Size de derdimi açmak isterim, belki önerebileceğiniz bir çözüm vardır. Ben bir Öğrenci Koçuyum (Bunu okuyunca ne olur bırakmayın. Yetişkinler mesleğimle çok dalga geçiyor. :) ) Öğrencilerle iletişimimi Instagram'da yazılar paylaşarak sağlıyorum. Sizin blog yazılarınız gibi. Son zamanlarda birçok internet sitesinden "Yazılarınızı paylaşalım." şeklinde teklifler geliyor. Bununla birlikte teklif etme inceliğini göstermeden kopyalayıp yapıştıran da çok. Yazdıklarım "Edebi Eser" denecek şeyler değil, kişisel gelişim-ders çalışma ve motivasyon üzerine genellikle. Ben hem bu tekliflerle, hem de araklayanlarla nasıl baş edeceğimi bilemiyorum. Yazar Ajansı gibi, benim haklarımı emanet edebileceğim, paylaşmak isteyenler paylaşınca benim için telif ücretini alıp bana iletecek ve arakçılarla baş edecek birileri var mıdır? Varsa, onlar mı bana gelmeli ben mi onlara gitmeliyim? Her zaman olduğu gibi yine uzun yazdım. Bağışlayın. Siteniz çok faydalı. Tebrik ederim.

Yazar Odası dedi ki...

@Seray Aklıma gelen telif hakkı ajanslarının hepsi kitap müellifleriyle çalışan ajanslar: Kalem Ajans, Onk Ajans, Anatolialit vb. Ayrıca Saim Çınar gibi bağımsız çalışan yazar ajanları da var. Belki böyle birisi sizin için daha uygun olabilir. Öte yandan telif hakları ajansları da daha ziyade eserlerin satışı vb. işlerle uğraşıyorlar. Haklarınızın tecavüze uğradığını düşünüyorsanız işin hukuki yönü için bu alanda uzmanlaşmış avukatlarla irtibat kurmanızı öneririm.

Edebiyatçının Biri dedi ki...

Epey uzun sürmüş bir ayrılıktan sonra cevap yazmak kısmet oldu.
Yazımdaki eleştiri elbette size değildi. Sizin de belirttiğiniz gibi kitabı hazırlayan komisyona idi. Bu değilmi ve eleştiri vesileyle yazıya dönmüş olmanıza sevindim. Kitapta sizin bloğunuzu gören/görecek gençler için bile yazmalısınız bence.
İlginiz için teşekkür ederim.

Gezenti Tosbik dedi ki...

Sitenizi yeni keşfettim ve yazılarınıza bakarken eski tarihli olduklarını görüp üzüldüm artık yazmadığınızı düşünerek. Daha sık yazmanız dileğiyle...

Adsız dedi ki...

A güneş hatun
Demirden atın
Evinde sandık
Sandığın kutun

A güneş ev at
Sözleri ayat
Der evim turab
Dört yanı hayat

A güneş ana
Can evin rana
Evin vav gemi
Dolanır sema

A güneş barbar
Marmara habar
Adın kuş tavus
Kabar ha kabar

A güneş bin yay
Say babam ha say
Sadakta okun
Ol okun olay

A güneş enam
Oyalı anam
Evi sanki su
İçinde manam

A güneş aman
Adamın şaman
Şamanın kitap
Bir koca roman

A güneş mümin
Aydınlık kimin
Der evim kuran
Emin mi emin

A güneş bayram
Küb evi çaram
On evim sözle
Ol eve naram

A güneş ev ad
Ad halkı afad
De evim bayrak
Tarihi şahad

A güneş hüma
Mama der mama
Maması elma
Yer gezer sema

A güneş marya
Ninnisi arya
Elinde kaval
Dinletir karya

A güneş lale
Muradı dile
De evim unu
Ver kile kile

A güneş ayna
Etrafı oyma
Emlakım turan
Oğul uyuma

A güneş an mum
Türk halkı kamum
Emirim bekle
Görevin umum

A güneş nam üm
Kalemle yaz mim
Mim önü elif
Ol elif gemim

A güneş batur
Önünde fatır
Ol fatır sözü
De satır satır

A güneş ev ab
Çaldığı rebab
Ab halkı ağa
Yediği kebab

A güneş teker
Gelin yük çeker
Der yüküm sevda
Çekeni nöker

A güneş iye
Kibel ev diye
Elinde torba
Verir hediye

A güneş nida
Der imza huda
Ol huda imza
Her daim moda